Gebedsbrief januari: Noord-Korea, 1 op 6 christenen zit gevangen

Honderdduizenden christenen in N-Korea hebben elke dag te maken met ernstige christenvervolging.

Een op de zes christenen zit gevangen om zijn geloof. In de werkkampen en gevangenissen hebben gevangenen vaak geen besef van tijd. Door veel te lange werkdagen gevolgd door heropvoeding zijn gevangenen volledig uitgeput. Toch zijn er christenen die ook daar getuigen van hun geloof. Een oudere vrouw vertelde aan medegevangenen om haar gebed te herhalen. “Dank U God voor alles. Doe met mij wat U wilt. In de Naam van Jezus Christus. Amen.”

“We volgen in de voetstappen van onze voorvaders die God trouw waren tot in de dood. Alle christenen moeten Christus vertrouwen zodat ze, door moeilijkheden en lijden heen, Hem blijven volgen”.
“De geestelijke strijd neemt toe als God iets bijzonders doet, weet dat jullie gebeden zijn verhoord”, zegt een contactpersoon, “N-Korea is een duister land en de bevolking lijdt enorm. Er is extra spanning om het afschieten van raketten. Maar jullie moeten weten dat vele Noord-Koreanen tot geloof komen, meer dan ik ooit heb gezien”

Harde cijfers zijn moeilijk te geven, maar het aantal vermoorde en veroordeelde christenen lijkt toe te nemen. Verontrustend is dat de moorden openlijker plaatsvinden. Daarnaast straft Noord-Korea gevluchte onderdanen steeds zwaarder. Helaas stuurt China de vluchtelingen nog steeds terug.

  • Dank God voor het volhardende geloof van onze broers en zussen in Noord-Korea. Bid dat ze een getuigenis zijn voor de bevolking.
    • Bid voor Open Doors die de christenen ondersteunt met voedsel, medicijnen, kleding en andere hulpgoederen. Bid om bescherming voor de christenen die hierbij betrokken zijn. Zij nemen veel risico.
    • Bid voor de gelovigen die in het geheim samenkomen. Bid dat ze elkaar kunnen bemoedigen en groeien in hun geloof.

Bron: Open Doors

Marcel Ticheler,
Raad van Kerken Nijverdal / Hellendoorn

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *